Tata İndica son zamanlarda ülkemizde sıkça görülen araçların başında geliyor. Hindistan’da üretilen araç uygun fiyatı nedeniyle ülkemizde büyük talep görmüştü. Şu an ülkemize satışı olmamasına karşın ikinci el olarak satışı yapılmakta ve kullanıcılar Tata İndica hakkında yorumları merak etmektedir.
Tata İndica
İndica Hindistan’ın ve Dünya’nın en büyük otomobil üreticilerinden olan TATA’nın 2005 ve 2009 yılları arasında Türkiye otomobil pazarında satmış olduğu uygun fiyatlı otomobildir. Tata 2005 ile 2014 yılları arasında Türkiye otomobil piyasasında yapmış olduğu satışlarla Dünya otomobil pazarındaki ortalama satış rakamlarını yakalamıştır.
![Tata İndica Tata İndica](http://oto.net.tr/wp-content/uploads/2022/05/Tata-indica.jpg)
TATA Türkiye otomobil piyasasına girmeden önce de ülkemizde Pick-Up tarzı araçlar satmaktaydı. TATA’nın öncelik verdiği kitle gelişmekte olan ülkeler olduğundan Türkiye piyasası ilk tercihlerinden olmuştur. Türkiye piyasasına ilk adımı İndica (hatcback) B segment araç ile atmış ve onu İndigo takip etmiştir. TATA İndica Türkiye piyasasına, LPG ile tam uyumlu benzinli ve dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile sunulmuştur. TATA İndica ve TATA İndigo’ların tamamı 5 ileri manuel vites sistemine sahiptir. Özellik olarak da klima, ABS, elektrikli 2 cam ve göğüste 2 adet hava yastığı bulunuyor.
TATA İndica Kullanıcı Yorumları Neler?
Araç İmal edilirken uygun fiyatlı olması amaçlanarak üretildiğinden bu araçtan fazla bir kalite beklenmemelidir. Ancak bunun yanında iç mekanda kullanılan plastik kalitesi çok kötü. Hatta aracı sıfır satın alan bazı kullanıcılar 2-3 ay sonrasında aracın göğsünden garip sesler geldiğini söylemişlerdir. Aracın bagaj hacmi diğer hatcback araçlarının bagajlarına göre bile küçüktür. Araç çok az yakıyor. Uzun yolda 130 km/h’dan sonra aşırı derece de savrulup yolda gezinmeye başlıyor.
TATA İndica Yan rüzgarlardan çok fazla etkileniyor ve fren performansı da ortalamanın altında. 2. El piyasası zayıf olan aracın yedek parçaları oldukça ucuz ve büyük şehirlerde rahatlıkla bulunabiliyor. Araç genel olarak mekanik olup elektronik aksamının minimum olması nedeniyle herhangi bir mekanik ustasına baktırıp sorunları çözmeniz de oldukça kolaydır.
Aracın iç hacmi ön tarafta tatminkar iken arka taraf diz mesafesi oldukça kısa. Genel olarak yol tutuşu zayıf bir araba, yolda giderken her an savrulmaya müsait duruyor. Motor açısından baktığımız zaman da en iyisi bile rampalarda bayılıyor.
Aracın modelinin eski olması ve bazı güvenlik testlerine girmemiş olması kafanızdaki en büyük soru işareti olup vermeniz gereken bir karar olacaktır. Güvenlik ve araba fiyatı doğru orantılı olup ucuza, ekstra güvenlik donanımlarına sahip araç bulunamayacağının bilincinde araç aramanızı önermekteyiz.
TATA İndica NCAP Testi
TATA İndica EuroNCAP testi ile ayrıntılı bilgi paylaşımında bulunmak isterdik fakat TATA İndica EuroNCAP testine girmemiş bir araçtır. Nedeni tam olarak bilinmemekle birlikte sağlamlık ve güvenlik açısından endişelerin olduğu ve bu nedenle NCAP başvurusu yapılmadığı söylenenler arasındadır. Tata İndica aracı incelerken bu detayı göz önünde bulundurmanız ve NCAP sonucunda ne kadar güvenli bir araç olduğunu bilmediğiniz bir aracı almış olacaksınız.
TATA İndica modeli EuroNCAP testine girmemesine karşın ASEAN NCAP (Asya NCAP) testine girmiştir.
![Tata İndica ASEAN NCAP](http://oto.net.tr/wp-content/uploads/2022/05/tata-indica-asean-ncap.jpg)
Tata İndica modeli teste Tata İndica Vista ismi ile girmiştir. Test sonucunda 3 yıldız almıştır. ACP ( Adult Occupants Protection) testinde (Yetişkin koruma testinde) 16 üzerinden 9,24 puan almıştır. CCP testinde (Çocuk koruma testi) ise %53’lük bir başarı göstermiştir.
Test 2014 yılında yapılmış olup günümüzde güncelliğini yitirmiştir.
Tata Vista İndica Asean NCAP Test Videosu
TATA İndica Alınır Mı?
Aracın alınır mı? Alınmaz mı? Olduğunu söylemeden önce motorundan bahsetmemiz gerek. 1.4 Benzinli, 1.4 Dizel ve 1.4 Turbo Dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneği bulunmakta.
1.4 Benzinli motor 60 HP gücünde ve 105 Nm tork üretmekte. Şehir içi kullanımda 10 litre uzun yol kullanımında ise 6 litre yakıt tüketmektedir.
1.4 Dizel motor 49 HP gücünde ve 85 Nm tork üretmektedir. Motor Türkiye’de satışa sunulan en güçsüz dizel motorlardandır.
1.4 Turbo Dizel motor 71 HP gücünde ve 135 Nm tork üretmektedir. Şehir içi kullanımda 7.5 litre ve uzun yol kullanımında 4.5 litre yakıt tüketmektedir.
Eğer ki ucuz ve yeni model bir araba almak istiyorsanız TATA İndica tercih edebileceğiniz bir araçtır. Bizim size tavsiyemiz alacaksanız 1.4 Turbo Dizel olanını almanız. Ama eğer ki bütçenizin üzerine biraz daha çıkabilirseniz farklı alternatiflere de bakmanızı tavsiye ederiz.