Debriyaj Alt Merkezi son zamanlarda ortaya daha fazla çıkmaya başlayan ve bir çok kişinin bilgisinin olmadığı bir arıza.
Arabalardan çok iyi anlarım veya arabayı söker yeniden takarım diyenlerden biriyseniz sizlere kendinizi sorgulatacak bir araç mekanik sistemi ile tanıştıracağız. Debriyaj alt merkezi olarak adlandıran bu sistem çoğu araç kullanıcıların bilmediği ve araçtan çok iyi anlarım diyenlerin bile hatalı bilgiye sahip olduğu bir sistemdir. Aracın konfor açısından bir numaralı parçası olan debriyaj alt merkezi aracın yüzdesel olarak en çok kullanılan merkezi sistemidir. Merakla bekleyenler için sözü fazla uzatmadan arabanın gizli dnası olan debriyaj alt merkezini incelemeye başlayalım.
Debriyaj Alt Merkezi Nedir?
Debriyaj alt merkezi nedir diye meraklananlar ve hali hazırda fazlası ile bilgi sahibi olduğunu düşünenler için kısa bir tanım yapalım. Debriyaj alt merkezi doğru ve konforlu sürüşün bir anahtarıdır. Doğru derken şunu kastetmek istedik; Pedal sisteminin daha sağlıklı çalışması için dizayn edilmiş olan alt merkez sisteminin parçaları sorunsuz çalıştığı takdirde aracın doğru sürüşte olduğunun bir göstergesidir.
Hidrolik ve yarı hidrolik sistemlerde yerini alan debriyaj alt merkezi sürüş esnasında istediğiniz esnekliği size sağlamaktadır. Ancak hidrolik sistemde kullanılan araçlar yalnızca debriyaj alt merkezine bağlı kalırken yarı hidrolik sistemde kullanılan araçlarda ise verici ve alıcı arasında bir mekanik alışveriş sağlamaktadır. Bu durumdaki en belirgin fark ise tam hidrolik sistemde kullanılan araçların yarı hidrolik sistemde kullanılan araçlara nazaran yanlış sürüşten kaynaklanan arızalanmalarda daha az hasar almasıdır.
Debriyaj Alt Merkezi Arızası Nasıl Anlaşılır?
Aslında arızanın anlaşılması bir bakıma kendini apaçık gösterirken bir yandan da gizliden gizliye araçta arıza yaparak birden patlak vermesi ile anlaşılıyor. Kimi sürücü arızanın debriyaj alt merkezinden kaynaklandığını bile anlayamayabiliyor. Sizler için aracınızda debriyaj alt merkezi arızası nasıl anlaşılır konusunda yapmış olduğumuz araştırmalar ve araç ustalarından edindiğimiz kaynaklar ile maddeler halinde sıralama yaptık.
- Debriyaj çatallarından dolayı meydana gelmiş aşınmalar olabilir. Bu aşınma debriyajın vites geçişlerinde teklemesinden anlaşılabilir.
- Debriyaj halatlarının eskimesi ve eskimeye bağlı olarak debriyajın daha yukarda kavramasından anlaşılabilir.
- Debriyaj telinin kopması durumunda alt merkez neredeyse çalışamaz hale gelebilir. Ancak telin değişimi kolaylıkla yapılmaktadır.
- Debriyaj sertliğinde normal kullanıma göre bir farklılık hissediliyorsa sorunun kuvvetle muhtemel alt merkezde olduğu düşünülebilir.
