BYD Seal, çinli otomobil üreticisinin en geleneksel otomobilinin SUV versiyonu denilebilir. Hatta BYD’nin tam elektrikli olmayan ama elektrik motoru da bulunan Plug-in hibrit denilen bir araç.
Nissan Qashqai, Hyundai Tucson, Kia Sportage ve Ford Kuga gibi segment liderleriyle yarışan bu beş kişilik aile aracı, agresif çizgilerden ziyade zarif bir tasarıma sahip. Günümüzün dikkat çekici ve keskin hatlı SUV’larının aksine, bu aracın daha sakin ve sofistike görünümü, sürücüsüne huzur veriyor. Ne var ki, neredeyse fark edilmeyen bagaj kapağı amblemi, aracın biraz anonim kalmasına yol açıyor.
BYD Seal U DM-i Plug-in Hibrit Motor Seçenekleri
![BYD Seal U DM-i Plug-in Hibrit](https://www.oto.net.tr/wp-content/uploads/2025/01/BYD-Seal-U-DM-i-Plug-in-Hibrit-yan.jpg)
Önden çekişli Seal U Boost ve Comfort modellerinde, 1,5 litrelik, turbo beslemeli olmayan 4 silindirli benzinli motor, 194 beygirlik tek bir elektrik motoruyla bir araya getirilerek hibrit bir sistem oluşturuluyor. Seal U Design modelinde ise daha dinamik bir sürüş deneyimi için her iki aksta da elektrik motoru (ön: 201 bg, arka: 161 bg) bulunuyor. Bu modelde ayrıca 1,5 litrelik turboşarjlı benzinli motor da kullanılıyor ve toplamda 319 beygir güç üretiyor. Böylece, 0’dan 100 kilometreye sadece 5,9 saniyede çıkabiliyor; bu da diğer modele göre tam 3 saniyelik bir avantaj sağlıyor.
BYD’ye göre, motor hem bataryayı şarj etmek için hem de tekerleklere doğrudan güç aktararak aracı hareket ettirmek için kullanılabiliyor. Araç, büyük bir kısmında elektrikli araç gibi çalışacak ve benzinli motor sadece bataryayı şarj etmek için devreye girecek. Ancak batarya seviyesi çok düşük olduğunda, otoyollarda tıpkı geleneksel benzinli araçlar gibi sadece benzinle çalışabilecek.
Elektrikli Motoru Nasıl?
![BYD Seal U DM-i Plug-in Hibrit](https://www.oto.net.tr/wp-content/uploads/2025/01/BYD-Seal-U-DM-i-Plug-in-Hibrit-Arka.jpg)
BYD Seal’ın tüm modelleri, şirketin kendi geliştirdiği lityum-demir-fosfat (LFP) teknolojisini kullanan bataryalara sahip. Giriş ve üst seviye modeller 18,3 kWh batarya ile donatılırken, Comfort modeli daha uzun menzil için 26,6 kWh’lık daha büyük bir bataryayla geliyor.
Tüm modeller, evde 11 kW’a kadar şarj edilebilir ve 18 kW’lık hızlı şarj cihazlarında şarj edilebilir. Daha küçük bataryalı modeller %30’dan %80’e şarj olmak için yaklaşık 35 dakika, daha büyük bataryalı modeller ise 55 dakika sürer.
BYD Seal’ın farklı versiyonları, sunduğu menzil ve yakıt tüketimiyle oldukça etkileyici bir performans sergiliyor. Boost modeli, optimum koşullarda tamamen elektrikle 90 km yol gidebiliyor ve bataryası boşalınca bile 313,8 mpg gibi oldukça düşük bir yakıt tüketimine sahip. Daha güçlü olan Design modeli ise 78 km elektrikli menzil ve 235,4 mpg ortalama yakıt tüketimi sunuyor. Comfort modeli ise daha büyük bataryasıyla 94 km elektrikli menzil ve toplamda yaklaşık 1.260 km menzil vaat ediyor. Bataryası boşalınca bile 50 mpg gibi etkileyici bir yakıt tüketimi sunuyor.
Konfor
![BYD Seal U DM-i Plug-in Hibrit](https://www.oto.net.tr/wp-content/uploads/2025/01/BYD-Seal-U-DM-i-Plug-in-Hibrit-ic.jpg)
Seal U’nun oldukça sevimli bir retro özelliği var: geniş ve rahat gövdesi ve hafif önden kayma eğilimi nedeniyle aceleyle bir yerlere gitmek yerine, keyifli bir sürüş deneyimi sunuyor. Tıpkı sakin bir aile arabası gibi, sizi aceleye getirmeden yolculuğunuzu tamamlamanızı sağlıyor.
Aracın bir diğer nostaljik yanı ise bazı bölgelerdeki hafif ucuz hissiyat. Örneğin, test ettiğimiz araçtaki sunroof biraz sallanıyordu ve dokunmatik ekranın kalitesi, bütçe dostu tabletleri anımsatıyor. Ancak 1.870.ooo TL gibi bir fiyat aralığında bu boyuttaki bir aile PHEV’i için bu tür küçük eksiklikler göz ardı edilebilir.